Case studies

Kampania outdoor

Scandlines: nowe życie na rynku polskim

Klient: Stena Line Polska/Scandlines Polska (Stena Line przejęła Scandlines w 2010 roku)
Zadanie/cel biznesowy: wzmocnić pozycję marki Scandlines na rynku w Zachodniopomorskiem i zwiększyć sprzedaż
Cel komunikacji: wzrost świadomości marki/oferty oraz generowanie wejść na serwis bookingowy
Grupa docelowa: mieszkańcy Zachodniopomorskiego
Rozwiązanie od Mediafocus: outdoorowa kampania reklamowa miała przede wszystkim zbudować świadomość oferty, tj. możliwości połączenia ze Szwecją przez Niemcy.
Media: outdoor
Efekty: wzrost sprzedaży o ponad 250% w okresie wysokiego sezonu, i o 100% w trakcie niskiego sezonu w porównaniu z tym samym okresem w roku poprzednim oraz 8-krotny wzrost miesięcznej liczby wejść na serwis WWW w porównaniu z okresem przed kampanią.

Stena Line - rekordowe wyniki

Kampania TV “Making Good Time”

Klient: Stena Line Polska
Zadanie/cel biznesowy: zwiększyć sprzedaż biletów na linii Gdynia - Karlskrona
Cel komunikacji: wzrost świadomości marki oraz wskazanie Steny Line jako wyznacznika standardów w transporcie promowym
Grupa docelowa: cała Polska
Rozwiązanie od Mediafocus: kampania reklamowa dla TV, w której kreacja 1. mówi o wielkości koncernu (15 mln pasażerów w ciągi roku); 2. w warstwie scenicznej buduje obraz ogromu i wyjątkowości doświadczenia podróży morskiej opatrzonej logiem Stena Line.
Media: telewizja
Efekty: wzrost znajomości marki o ok. 40%, rekordowa sprzedaż w ciągu roku i pozycja lidera rynku (w 2011 SLP przewiozła 434,9 tys. osób).

zobacz projekt

Osiedle Alfa Park – sprzedaż zrealizowana w 100%

Wprowadzenie na rynek i obsługa marki

Klient: Grupa JWK | Osiedle Alfa Park Gdańsk
Zadanie: wprowadzenie marki na rynek lokalny
Cel komunikacji: sprzedać określoną przez Klienta pulę mieszkań pierwszego etapu projektu w ciągu 12 miesięcy
Grupa docelowa: mieszkańcy okolicznych osiedli, mieszkańcy Gdańska, osoby kupujące mieszkania pod wynajem
Rozwiązanie od Mediafocus: jasna i jednoznaczna strategia marki oparta na silnej stronie lokalizacji osiedla oraz brand claim: Zielona Strona Miasta; strategia zintegrowanej komunikacji marketingowej i jej realizacja: kampanie w mediach (outdoor, internet, radio, prasa ). Kreacja , strona www i jej codzienne nawadnianie , materiały reklamowe. Efekty: cel sprzedażowy zrealizowany w 100%, pomimo spadkowych tendencji na rynku nieruchomości; według słów klienta kampania marketingowa zbudowała zainteresowanie kolejnymi fazami projektu, co dobrze wróży przyszłej sprzedaży. Dzięki osiągnięciu założonego celu Klient bez problemu uzyskał finansowanie przez bank kolejnych etapów osiedla.

zobacz projekt

Galeria Bałtycka najpopularniejszym centrum Trójmiasta

Wprowadzenie na rynek i obsługa marki Galeria Bałtycka

Klient: Galeria Bałtycka | ECE Projektmanagement
Zadanie: wprowadzenie marki na rynek regionalny (od Elbląga, Trójmiasto - do Koszalina)
Cel: zbudować bazę lojalnych klientów, zbudować świadomości marki oraz jej oferty
Grupa docelowa: I - mieszkańcy Trójmiasta i okolic, II - mieszkańcy województwa pomorskiego
Rozwiązanie od Mediafocus: strategia marki oparta na stwierdzeniu GALERIA BAŁTYCKA - MODNE CENTRUM MIASTA (brand claim) , strategia komunikacji i jej konsekwentna realizacja w zakresie kreacji, reklamy i social media
Media: outdoor, prasa, radio, internet, Facebook
Efekty: 5-krotnie większa ilość fanów na Facebooku w porównaniu z konkurencją w regionie - ponad 24 tysiące osób. Przeciętnie 50 000 unikalnych użytkowników strony www w każdym miesiącu. Stały wzrost odwiedzających Centrum od roku 2007 - średnio o 10% rocznie. Każdego roku notowany wzrost w sprzedaży w porównaniu z rokiem poprzednim.

W badaniu Fanpage Trends (kwiecień 2012), prowadzony przez agencję marketingową Mediafocus fanpage Galerii Bałtyckiej uplasował się w czołówce, zajmując 5-te miejsce w rankingu stworzonym wg. wskaźnika jakościowego - średniej dziennej "liczby osób, które o tym mówią". ZOBACZ RAPORT

zobacz projekt

Wzrost zysku netto o 63%

Kampania TV Proste rozwiązania

Klient: Nordea Bank Polska
Zadanie/cel biznesowy: wzmocnić pozycję marki Nordea Polska na polskim rynku i wesprzeć sprzedaż produktów
Cel komunikacji: wzrost świadomości marki/oferty oraz jej korzyści
Grupa docelowa: mieszkańcy 10 dużych miast w Polsce
Rozwiązanie od Mediafocus: kampania reklamowa "Proste rozwiązania". Kreacja opiera się na skandynawskim pochodzeniu banku. Marka Nordea Bank została wpisana w krajobraz najlepiej rozpoznawalnych skandynawskich brandów, takich jak Volvo, IKEA oraz Nokia. Wykorzystaliśmy również pozytywne skojarzenia ze Skandynawią, w tym w szczególności rozwiązania „human-friendly”.
Media: telewizja
Efekty: wzrost o ponad 100% wspomaganej świadomości w targecie, wzrost o 63% zysku netto banku w roku inauguracji kampanii (liczone rok do roku).

Bohater kampanii to Toni Hyyrylainen, znany szerszej publiczności z udziału w hitowym programie TVP2 „Europa da się lubić”. Efekty kampanii potwierdzają, że był to słuszny wybór - Polacy zapałali do niego sympatią. Tony’ego przecież nie da się nie lubić!

zobacz projekt

Bankowość internetowa wzięta szturmem

“Skandynawowie robią to od lat - kliknij się do banku”

Klient: Nordea Bank Polska
Zadanie/cel biznesowy: wprowadzić na rynek Polski markę banku skandynawskiego i wygenerować sprzedaż usługi: bankowość internetowa SOLO
Cel komunikacji: wzrost świadomości marki/oferty oraz jej korzyści
Grupa docelowa: mieszkańcy 10 dużych miast w Polsce
Rozwiązanie od Mediafocus: teaserowa kampania reklamowa - w celu przyciągnięcia uwagi i odniesienia się do pochodzenia banku użyliśmy prowokacyjnego headline’u “Skandynawowie robią to od lat” oraz zdjęć twarzy pomalowanych w barwy flag państw skandynawskich. Pointą kreacji było stworzone przez agencję marketingową Mediafocus “kliknij się do banku”, co wskazywało na korzyść wynikającą z korzystania z SOLO - łatwość i szybkość. “Kliknij się do banku” do dziś funkcjonuje w komunikacji marki.
Media: outdoor
Efekty: 10-krotny wzrost liczby wejść w tygodniu na serwis bankowości internetowej SOLO w trakcie trwania kampanii w stosunku do stanu wyjściowego (z 2 000 do 20 000), po kampanii ustabilizowany w okolicach 10 000 unikalnych użytkowników tygodniowo z trendem rosnącym do dziś.

1 2 »